Marrakech 22 september t/m 25 september 2019

30 oktober 2019 - Marrakech, Marokko

Leuk hoor, eindelijk een paar dagen weg na een druk zomerseizoen. De avond ervoor is het nog haasten om klaar te zijn, de tas in te pakken, broodjes gebakken ei te maken en nog een paar uurtjes te kunnen slapen. Maar om 03.00 uur staan we naast ons bed om vervolgens om 03.30 te vertrekken richting Eindhoven. Het is niet druk op de weg, dus we zijn snel ter plaatste. We parkeren de auto en op naar het vliegveld. Inchecken duurt niet lang, dus we hebben nog ruimschoots tijd voor koffie. Rond half 7 begeven we ons in het vliegtuig en deze vertrekt om 07.05 uur richting Marrakech. Rond 10.00 uur landen we alweer en zijn nu toch zo'n 15 graden warmer. We nemen een taxi. Het onderhandelen is gelijk begonnen. Grappig toch altijd. Kortom de taxi chauffeur kan ons brengen tot het Djemaa el Fna. Hij geeft aan dat we daar een straatje ongeveer 200 meter in moeten lopen, en daar zullen we ons riad vinden. Nou we zijn denk ik drie a vier keer op en neer gelopen en ons riad was niet te zien. Kortom we besluiten het toch maar te vragen, waarna de friend van de friend de weg weet en ons meeneemt in een aantal zijstraatjes. Deze jongen weet het ook niet precies, blijkt wel, maar goed we zien het uiteindelijk zelf op de muur staan en jawel hoor, gevonden. Wat een leuk Riad dat Africa. Heel smaakvol en kleurrijk ingericht. Wij worden er in ieder geval al heel blij van. Zou de kamer ook zo leuk zijn? Jazeker. We frissen ons op en willen nog wat eten voordat we vanmiddag gaan fietsen.

Omdat we midden in de medina wonen zijn we gelijk in het centrum van alles.